Inte den bästa dagen direkt...

Hejsan Bloggen!
Nej, i dag så har det inte direkt varit den bästa dagen.

Läs nedanför här så får du veta varför:

Kom till praktiken kl 05:00 för att vänta in en chauffören jag brukar åka med.
Jag frågade de på åkeriet där om de visste om han jobbade i dag, och de sa att de inte hade hört nåt.
Ja, tiden gick och jag satt där jäkligt trött och väntade.
Klockan blev 06:00, och jag gick och frågade igen, ja då kom det fram att han hade tagit extra ledig i dag -.-. Så.. jag fick åka med en annan (har åkt med de flesta nu på åkeriet, eftersom det blir så att man drar med den första bästa som drar iväg, men så "hittar" man ju en "favorit" som man har bäst kontakt med, och så försöker man ju dra med den då).

Iaf så åkte vi och hämtade lass i Västerås (tog en halvtimme längre, 1,5 h, mot vanliga fall pga snövädret).
Sen visade det sig att det var farligt gods vi skulle ha (åkte med en ung en som tidigare har fått 3000 kr i böter för att ha haft sin flickvän med när han kört farligt gods).
Så.. vi ringde till kontoret och hörde om det var någon bil i närheten som jag kunde byta till, vilket det var (hade ju tur att det var till Västerås, eftersom det är dit åkeriet mest åker till).
Så.. blev avsläppt vid en rätt populär restaurang vid industriområdet som de flesta chaufförer känner till.
Fick veta att chauffören jag skulle åka med först skulle till Eskilstuna, så det skulle ta mellan 30-60 min.
Efter 1h 15m kom han och jag åkte hem igen till Avesta, där vi lossade bil och släp samt fick på bandrullar, som skulle till Eskilstuna.

Han var vädligt schysst och frågade om jag ville att han skulle skjutsa till firman, eller om jag ville vara med till E-tuna. Jag hade inte någon speciell lust, så han skjutsade dit mig och jag for hem.
Men jag fick ändå en 8 timmars dag (05-13).

Så.. Men det.. Har.. Jag ska.. (nej, jag ska nog inte skriva som jag tänker) :P

Well well.. (det brukar vara en bra meningsstart) :P.
Nåja.. xD (nej, nu ska jag skärpa mig) *harkel*
Well well.. Det finns väl såklart dem som har haft en betydligt sämre dag. Som till exempel de som har kört av vägen i dag (eller fastnat) (fasnat?) xD

Ja.. Man är lite småtrött just nu, även fast jag tog mig en liten powernap i lastbilen till Avesta.
Han sa ju det, chauffören, att det var helt okej att jag kunde sova lite, för han visste själv innan han började köra när han åkte med en att det är svårt att hålla upp ögonen när man sitter bredvid.

Jag ska nog gå och lägga mig en liten stund.. typ en 20-30 minuter eller nåt, så orkar man vara uppe längre ikväll.. :)

//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback