Onsdag 23 april!

Hejsan Bloggen! Ja, i dag så har man praktiserat. Var med en jätteschysst chaufför i dag. Vi pratade en hel del med varandra. Honom skulle jag vilja åka med hela tiden.. ;) Han har faktiskt bara arbetat på Ernsts i två veckor.. har inte sett honom tidigare.. men en helsnäll person. Vi pratade om allt möjligt. Det är en sådan person som man kan göra det.. sådana gillar vi.. ;)

Var ner till Södertälje i dag. Och så jobbade föraren 5 dagar i veckan = 8-timmarsdag. Eller ja.. det blev 9 timmar då.. men det var skitnice.. :D..
Var med i en krokbil (ja.. sådana som fraktar containrar). Det är nog den bästa körningen tror jag. Man slipper liksom att lassa och lossa; bara att öppna luckan bakpå containrarna och ösa ur innehållet.. Så åka till ett nytt ställe och vänta på att en hjullastare eller liknande kommer och lastar på igen. Jag skulle nog tänka mig ett sådant yrke. Det finns ju väldigt varierande chaufförsyrken, vissa mer fysiskt krävande än andra.
Ja.. får se vad som händer efter gymnasiet. Jag ska nog ta och bo i Sverige iallafall en liten tid efter gymnasiet för att få ihop ekonomi osv. Sen eventuellt flytta till Norge. Det beror ju allt på vad som händer.. vart mamma kommer att flytta sen osv. Ja.. det får ödet visa vägen.

Ska se på teve nu!
Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback