4 april!

Hejsan Bloggen! Jaha.. Då var det den 4:e april och fredag dådå. Sist det var fredagen den 4:e april var år 2003.. :P.. Fick sådan lust att kolla upp det.. hehe

Stannade hemma idag med.. :(.. Jo, jag vet.. Kunde ju faktiskt ha tagit cykeln, som jag faktiskt har gjort för nån månad sedan då det verkligen var vinter och minusgrader. Fast började "meka" lite för sent med moppen så.. när jag hade bytt tändstift och startat igång den så hade halva av de två lektionerna som resten av klassen troligtvis hade idag så tänkte man.. äh.. Lite pinsamt också att komma mitt i en lektion.. :S.. Så.. Men det får man väl ta igen.

Det tog också lite längre tid än vad jag trodde. Lyfte bort hela sadeln, tog ur det tändstift som satt i och satte dit det förra tändstiftet som bara har varit använd några veckor. Ni kommer väl kanske ihåg det som hände med det lilla sidostödet. Vi trodde ju det var tändstiftet så vi bytte ut det till den jag har haft i nu. Så.. nu bytte jag till det tändstift som de bytte på servicen för 1½ år sen (ska också tillägga att jag inte har lämnat in den på service sen dess) :P. Jo, det kanske kan vara dags snart.. eftersom frambromsen knappt tar nåt.. fast bakbromsen tar jättebra, så det går ju bra att åka.. men behöver man få stopp jäkligt snabbt så kör man ju in i nåt, men jag kör försiktigt så..

Ja.. sen när jag fick upp moppen från mitt moppeställe så körde jag till Karlbo och OKQ8 och fyllde luft. Det har nog inte blivit gjort sen.. ja.. förra sommaren.. :P.. Och det var behövligt också för det ska ju vara 200kpa (tror det är det måttet) i framdäcket.. det var typ 100.. :P.. Sen bakdäcket var det lite mer i, men där det ska det ju också vara 225kpa.. så.. men nu så har jag luft.. och det märktes att jag hade fyllt i ny luft för man nästan bara flög fram när man gasa.. :P..

Aja.. Men nu känns det skönt att moppen fungerar bra igen. Klarade det ju faktiskt av att fixa den HELT själv *klappar mig själv på axeln*. Men går ju fordon så... ^^

Mår mycket bättre nu än vad jag gjorde för några dagar sedan då jag fick reda på att jag inte fick SJ-jobbet. Har nu ett till jobb på gång. Ska på jobbintervju på onsdag. Har ju praktik då, vilket intervjutiden jag fick som förslag var lite för tidigt, så ska se om man kanske kan få det lite senare.. annars så får man väl försöka komma ändå den tiden. Det är då ett event-jobb (sälja klubbmedlemskap i nåt till folk.. tror man står på stan.. eller så ringer man runt.. osäker). Aja, får se om det blir nåt. De lät intresserade av mig iallafall i mailet som de skicka.. :D.. Fast vet ju inte riktigt vart intervjun sker ännu.. det måste man ju ta reda på.. hehe..

Åååhh.. Kan inte reklamen komma nån gång.. -.-.. Vill gärna hinna sortera klart innan man åker iväg till Borlänge med tåget halv sex. Men det kommer nog säkert vilken sekund som helst.

Ja.. det blir lite ont om tid med reklamutdelning i helgen, i och med att syrran ska sjunga med sin musikgrupp i Folkärna kyrka på söndag. Pappa ska också kolla så.. Det ska nog jag också. Vad är viktigast? Dela ut reklam eller se sin syrra sjunga?... mm.. just det.. I värsta fall får jag väl bara gå med reklamen på måndag. Men ska försöka ta det mesta idag och på söndag. Eller ja.. idag hinner jag nog inte då.. men får väl ta 1,5 distrikt på söndagen och en halv på måndagen eller nåt.. Aja, får se vad man hinner med.
För min del gör det ju inget om jag delar ut efter kl 21. Det är ju det att portarna låses då.. så.. får ta alla lägenheter först. Ååå.. Aja.. får se hur jag gör.

Nä.. Nu lär jag göra lite annat innan reklamen kommer!

Ha det gött!
Skriver nog på måndag igen! Hinner då inte på söndagen iaf! :/

//Jocke *GRATTIS SA 14 ÅR* :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback