6-11 maj!

Onsdag 6 maj!

Hejsan Bloggen!
Under Projekt och arbete-lektionen i dag så hade vi besök från en som jobbar på Nyföretagarcentrum, och berättade lite om sig (Solveig tror jag hon hette). Hon snackade mest om sitt liv, sina val i livet (att hon valde att sluta på Televerket i Västerås efter 29 verksamma år, och startade sen eget till slut). Det var rätt intressant att lyssna på faktiskt.
Innan det så jobbade vi med gruppuppgiften, som vi hade fått. Den är att man ska fantisera ihop att man har ett företag, namnge det, vilka affärsidéer man har, vad man gör etc (också rätt kul faktiskt).

Under svenskan och religionen så kollade vi på film. En film baserad på en bok av en engelsk känd författare (kommer inte ihåg just nu.. är för trött för att tänka) :P.

Senare mellan 16-17, så hade jag tänkt gå på extraidrott. Men... tydligen så var det slut med det nu för terminen. Jag har en idrottslektion kvar av de 10 som jag var tvungen att gå på. Får se om man kan få göra upp med gympaläraren på nåt vis. Är han riktigt schysst så kan jag ju få slippa den lektionen, för jag har ju ändå varit på 9 av 10.. ^^.. Och de flesta gångerna har jag faktiskt jobbat på riktigt bra, antingen på gymmet, vid pingisbordet eller med badminton. Aja.. får se hur det blir..

Ha det gött!
//Jocke

Torsdag 7 maj!

Hejsan Bloggen!
I dag så har man varit till Uppsala.
Körde först mig och mina enda tre klasskamrater i klassen som har varit transport som inriktning (resten av klassen går ju maskin), enda fram till Uppsala. Jag tror vi svängde av lite sent på ett ställe, så vi fick köra runt lite extra, men... Tyckte ändå vi hittade rätt fort ändå.
Sedan var det rätt mycket väntetid. Vi drog till McDonalds efter ett litet tag för att äta frukost (klockan var ju före 10). De flesta trodde väl att det såldes hamburgare, men.. de flesta tog nåt ändå iaf.

Sen så tävlade de två stycken som går i Mästerbo, fast i Fagerstaklassen. Det gick faktiskt ganska bra för dem. Den bästa av dem blev 7:a av 18 deltagande. Man hade då själv definitivt inte gjort bättre :P

En sak som läraren sa, som kändes väldigt lättnande, var att vi inte behöver köra upp för släp. Han kollade liksom av med körningen och det när vi var i Eskilstuna och tränade köra kran. Så.. Egentligen har man ju BE CE nu =).. Helt otroligt, men sant.
Nu är det bara truckuppkörning, hjullastarprov och kranprov kvar att göra i Mästerbo. Plötsligt känns det inte så mycket längre :P. Truckuppkörningen gör vi troligtvis i morgon. Kanske även eventuellt tränar lite med pallhantering med hjullastaren. Det kommer nog gå bra =).. Bara man tar det piano..

På vägen hem körde Sebbe. Vi och de två som deltogs klass körde den andra Ford Focusen som vi har i skolan. Läraren med någon till, som körde volkswagen-bussen en liten bit bakom.
Tror du inte vi busade lite med bilarna.. hehe.. Körde om omvartannat varandra. Vid ett tillfälle, så moonade de i den andra bilen när de körde om. Så skrev vi en lapp, satte det vid bakrutan, där det stod "Sug kuk?". Så tutade Sebbe på lite gående, så ser de lappen xD Haha.. Ja.. Vi hade det då kul iaf. Fast mycket väntan.

Ha det gött!
//Jocke

Fredag 8 maj!

Hejsan Bloggen!
Nej, det blev då inte direkt nå mycket skola för mig under denna dag.

Åkte till Mästerbo på morgonen (jag och en till i klassen), hade väl samling som vanligt med lärarna och de eleverna som ska gå där under dagen.
Jag fick tillsägelse av läraren att jag skulle backa ihop OUS:en med det vita skåpsläpet. Gick ut och gjorde det. Tog ju några minuter, då det dels tar lite tid att starta upp en lastbil, och att koppla ihop släpet (plus att det krånglade lite, fick köra fram och ta om osv).
När jag gjort det så gick jag till läraren. Han frågade om jag hade kört mycket på väg, vilket jag faktiskt har gjort (mest på praktiken). Men så nämnde jag att Leif (lärare) sa när vi var i Uppsala dagen före, att han redan hade kollat av släp (att vi har "klarat" uppkörningen så att säga.. han kollade av det när vi var till Eskilstuna, vilket ju kändes väldigt lättnande att höra).
Då började ju Thomas ifrågasätta lite varför jag skulle koppla det släpet, och började undra lite vad jag skulle göra då. I Mästerbo har jag ju truckuppkörning, hjullastarprov och kranprov. Trucken var trasig i fredags, och provet sköter Leif om (han var inte där), så.. fick sluta ^^. Men snäll som jag var så stannade och hjälpte klasskamraten som höll på med körkortsfrågor på lastbil på datorn.

Ha det gött!
//Jocke

Lördag 9 maj!

Hejsan Bloggen!

Det var ganska skönt att slippa gå ut och sälja tidningar. Det fick minsann syrran göra.. hehe..
Men.. Reklam delades det då ut i alla fall. Gick väl bra. Känns skönt att det bara är tre helger till nu (ja.. efter denna). Det är det man lever på :P
Men.. ja.. Nog har man lite saker till kvar att göra. Framförallt på svenskan, där vi har 1000 sidor som ska läsas och skriva analyser om böckerna. Jag har läst ca 260 sidor, så har två böcker var att läsa (har 9 dagar på mig, ja.. 11 i allra värsta fall). Så.. Nu kommer det verkligen börja läsas här.. hehe.. (kommer nog läsa en hel del hos pappa i helgen).

Ha det gött!
//Jocke

Söndag 10 maj!

Hejsan Bloggen!
Denna söndag har nog faktiskt varit min första helt lediga söndag detta år. De tidigare söndagarna så har jag ju antingen delat ut reklam eller både delat ut reklam och sålt tidningar. Så.. det var faktiskt härligt och välförtjänt med en ledig söndag :P

Satt ju som vanligt mest vid datorn denna såg. Kollade på en del Mythbusters-avsnitt, som jag håller på att beta av (närmare 6 st under hela dagen). De är ju på en sisådär 42 minuter styck.. hehe

Funderat en del på kring hur det blir med studenten. Funderar på att ha ett par svarta jeans och någon snygg skjorta med slips på avslutningen, det lär väl duga?

Ha det gött!
//Jocke

Måndag 11 maj!

Hejsan Bloggen!
I dag så har man varit till Falun och kört halkkörning med lastbil. Vi lyssnade även på polisen och lite andra personer där. Var riktigt lärorikt iaf.
Gävledala var också där och filmade. De filmade både mig och två stycken till i klassen. Såg nyss på inslaget på lokala nyheterna, men blev lite besviken :P. Man skymtade bara till mig en liten bit bort.. hehe
Men.. det har faktiskt varit en rätt lärorik dag ändå. Man blev då verkligen sugen på att börja jobba i Norge, när man satte sig i en riktig Scania distributionsbil.. hehe..
Det är ju inte så långt kvar nu tills jag drar över gränsen. Endast en månad kvar nu ;)

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback