29, 30 april!

29 april!

Hejsan Bloggen!

I skolan som vanligt denna onsdag. Fick reda på mitt religionsprov om islam. Fick precis VG, vilket ju kändes helt okej =).

Mot kvällen så hade vi öppet hus i Mästerbo. Blev något nervös när läraren sa att vi skulle beta av backning med släp. Då fick man en del fjärilar i magen, ja. Och dessutom så skulle man backa inför en massa föräldrar också (det var för föräldrar och vänner det där öppet hus, trodde det var för niorna). Det tog ett par gånger innan jag fixade in släpet mellan de fyra konerna (vänsterbacka in.. på tid.. 10 minuter..). Hade väl en 10-12 stycken som stod och kollade på ett tag (fast de lyckades jag faktiskt koppla bort på något vis.. koncentrerade mig mest på backningen).

Men.. huvudsaken att jag klarade till slut iaf. Man började på att bli lite trött på att backa mot slutet :p

Ha det gött!
//Jocke

30 april!

Hejsan Bloggen!
Skulle egentligen ha varit praktik i dag, men tog mig ledigt. Dels för att det var öppet hus under onsdagen (kom ju hem kl 20, så dygnsvilan skulle ju ha blivit olaglig.. 20-04.30 är ju bara 8,5 timme). Men också för att jag inte var så sugen.

Var aldrig på majbrasan nere på Sanaplan vid skolan här i Krylbo. Tror inte att jag var dit förra året heller. Men det är ju liksom samma grej varje år. En gubbe som står på scenen från Lions som spelar dragspel. Ungar som springer hit och dit och smäller crackling balls och tjutraketer. Hade inte direkt någon speciell lust att dra dit med andra ord. Syrran och mamma var inte heller så speciellt sugna.. så.. höll mig hemma.

Det kom ganska lite reklam denna dag, vilket kändes bra. Det var otroligt mycket förra helgen. Runt 180 kg eller vad det var. Nu var det bara 45 kg. Visst.. jag kommer tjäna en hundring mindre denna helg mot förra, men man tjänar ju också in det på tid för sortering och tyngden av att lyfta ner reklamen (och att bli tvungen att fylla på vagnen igen full med reklam).
Men.. Efter denna helg så blir det bara 4 helger till med reklam (ut maj). Sen kommer jag nog troligen aldrig mer att sortera reklam. =)

//Jocke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback