Nytt på sajten: Twitter

Hejsan Bloggen!
Ja.. 9 dagar sedan sist. Dagarna flyger iväg.

Ni kanske märkte det när ni gick in på sidan, att det är något lite nytt där på sidan, över klockan.
Det heter Twitter. Man skriver in ett kort meddelande på sajten (går via sms också), över vad man gör/är.
Jag vet inte om jag tänker sms:a så mycket då, men kommer väl skriva i lite då och då över vad jag gör.

Vill du också ha Twitter?
Tryck på "Follow" och "Join for free", så kommer du igång.

Vad har jag gjort i veckan då?
Ja.. I går så praktiserade man. Började 05:00 och slutade runt kl 17. En tolvtimmarsdag. Det är ungefär vad det brukar vara. Fast inte Hagfors-dagarna. De brukar vara runt tio timmar, men denna dag så tog det lite längre tid, för vi skulle särväga någonting som vi lade på släpet (det var inte bara granuler vi skulle ha från Hagfors, utan nån extra sak till, som jag just nu inte kommer ihåg namnet på).

I helgen då? Ja, egentligen skulle jag och syrran vara hos pappa, men det var vi inte. Dels för att pappa skulle komma hem sent på fredag kväll, så vi skulle åka på lördag. Dels för att det var snöoväder på lördagen, så.. det blev inget. Syster hade ingen lust överhuvudtaget. För mig hade det inte spelat någon roll. Men hade det varit fint väglag osv så hade vi nog åkt ändå.

Apropå praktiken, så har jag börjat övningsköra litegrann med chauffören som jag försöker åka med mest (Pelle heter han btw). Ja, det är ju då inga långa sträckor, utan det är bara från Outokumpu till åkeriet, vilket kan vara.. tja.. runt 2 km kanske. Så har jag fått börja tippa bil och släp när vi ska göra det.
Men jag vette skjuttsingen hur man ska få fast den röda Övningskör-skylten bakpå släpet. Den fäster ju inte i aluminium-luckorna :(
Får se om vi hittar på någon lösning. Vi snackade lite om att göra hål på sidorna på skylten, och liksom få fast den genom snoddar eller nåt (man kan lägga den mellan två stänger som går från längst upp på luckorna till handtaget, som gör så att luckorna öppnas.
Aja.. Får se hur det blir.
Pelle är ledig på torsdag (chaufförerna jobbar ju 4 dagar i veckan, men minst 10 timmarsdagar då), så.. kan hända jag tar mig ledigt då med. Dagen kan ju bli hur tråkig som helst om man hamnar med en som knappt snackar någonting. Jag och Pelle, vi snackar om lite allt möjligt. Vem har inte pratat om ekonomi (räntor och huslån) klockan 06:00? :P

Vad har hänt i dag då? Ja.. har haft svenska och religion. På svenskan så fortsatte jag med min uppsats om min drömresa (det är alltså träna-på inför nationella provet i svenska B den 1 april). Vi hade två val att välja mellan. Antingen så skriver man om sin drömresa (så det verkar lovande, att man vill resa dit när man läser det), eller skriva om olika hustyper och för och nackdelar med det osv. Jag valde ju som sagt drömresan.
Jag har valt Hammerfest, Finnmark, Norge. Jag kan ju en del om naturen, folket och språket i Nord-Norge, så.. Och läraren tyckte mycket om det när hon kontrolläste förra gången :). Ska bara skriva rent i morgon, sen är jag klar med den (deadline i morgon också) :P.

Var till ÖoB i dag och köpte en snöskyffel (av plast.. de andra var hutlöst dyra.. över hundringen betalar jag inte!). Så.. jag skyfflade bort lite snö vid infarten till parkeringen där jag har bilen stående, så att risken minskar att man fastnar där (jag har inte fastnat där.. än.. men man hör bland annat att snö tar i underredet, vilket inte är bra). Dessa jävla idioter som plogar kan ju inte ploga heller :(. Det var fan bättre plogat i Krylbo än mitt i Avesta i lördags.. vilket är lite konstigt egentligen :P

Nej, nu ska jag äta min kycklingbaguette och min choklad-bisquie samt kolla på "Mia & Klara" som var i söndags på ettan. Missade pga reklamen. Så ska jag se om jag kan få tag i söndagens "Snillen snackar", men det tvekar jag på. Annars så hade jag tänkt hinna med den nyaste Greys Anatomy som kom i torsdags samt House som kom i går (i USA alltså).

Ha det gött!
//Jocke *som nog tänker blogga lite mer i framtiden*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback