Måndag 23 februari!

Hejsan Bloggen!
Har funderat väldigt mycket den senaste tiden på en flytt till Norge i sommar.
Såg en annons i början av förra veckan, på studentconsulting.com, angående ett sommarjobb i Norge (de söker både C och CE-chaufförer), vilket jag blev väldigt sugen på och sökte.
Man kan välja flera olika städer att bosätta sig i (Oslo, Trondheim, Kristiansand och Stavanger har jag för mig det var). Och studentconsulting står för boendet (man får bo i ett kollektiv antar jag, eftersom det står att man får bo tsm med andra. Jag förutser ju också att det är möblerat. Annars så får man väl hitta nåt billigt på IKEA) :p

Studentconsulting ringde mig i fredags och frågade om jag hade vägarna förbi Stockholm under den närmsta tiden. Jag sa att jag inte hade, men jag skulle kontakta när.
Kan erkänna att jag blev rätt nollställd där. Började fundera på om jag verkligen vill dra härifrån och till Norge.
Känner ju också samtidigt att det är i Norge jag tillhör (känner mig, kanske konstigt nog, mer hemma i Norge än i Sverige), har ju ändå mina rötter i Norge.
Sen så är det ju bara bonus att man får tjäna 140 NOK/h och stora chanser till övertid ;)

Men.. ja.. Har inte sagt något till mamma än om det. Chattade med hennes arbetskamrat, som står väldigt nära varandra, på MSN igår. Hon tror inte att mamma kommer säga emot det. Jag är ju dessutom över 18 också.

Så.. ja.. Ska iaf berätta det för mamma och höra vad hon säger (är hon totalt emot det, så är man ju inte så sugen på att åka ändå. Klart hon kommer vara nervös inför flytten osv). Känns också lite rädsla över att flytta (alltså flytta.. överhuvudtaget.. som man garanterat någon gång kommer att göra). Just det att man blir helt ensam i sin egen lilla bostad. Bara det liksom.
Men.. ja.. Så fort jag har fått höras mammas åsikt och hon är någelunda med på det, så ringer jag studentconsulting direkt för en intervju ^^.
Vore ju i och för sig bäst att ha intervju i Stockholm den här veckan då det är lov :).. Men.. äh.. får väl ta mig ledigt en dag från skolan i stället då.

Att bila till Stockholm är nog inte att tänka på. Blir nog enklast att ta tåget.
Har kikat upp lite vart Studentconsulting ligger i Stockholm, och det ligger ju vid (ganska tippat) KTH (tekniska högskolan). Endast några stationer bort från T-Centralen.
Blir ju också spännande och en helt ny upplevelse att resa till Sthlm helt ensam :O (OM det blir det vill säga.. vilket jag förstås hoppas).

Har ju en del sparade pengar, så.. rent ekonomiskt sett så klarar jag ju en flytt (utan att köpa exakt alla möbler vill säga.. Typ en tv, ett bord, en begagnad soffa etc har man ju råd med).
Sen när man jobbat under sommaren, och om man kanske får en vidareanställning på samma företag, så kan man väl kanske hitta någon helt egen lya att hyra.

Det är ju framförallt Oslo jag tänker på. Men jag skrev i brevet för det jobbet att jag är öppen för alla städer. Väljer ju helst Oslo för att det är det närmaste.

Så.. ja..  Får se hur det blir. Spännande hursom att komma till ett nytt ställe.
Kommer ju i vilket fall som helst inte att stanna i denna håla så länge till.
Här finns det absolut ingen framtid (förutom för invandrare, knarkare och arbetslösa vill säga).

Ha det gött!
//Jocke

PS!
Det blev inte så mycket skriverier om denna dag i dag. Men.. äh.. Är väl det vanliga när man har lov. Sitta hemma och slappa lite framför datorn. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback