Tisdag 28 oktober!

Hejsan Bloggen!

Ja, då var det lov då. Det allra sista höstlovet för min del.. :(
Förmodligen så blir de det sista, för jag tror nog inte att jag kommer sätta mig på skolbänken igen (om nu högskolor eller KY-utbildningar har typ höstlov etc). Ja, den KY-utbildning det eventuellt kan bli är ju lokförarutbildningen. Den tar ca ett år. Men det är då inte vem som helst som kan klara av den (alltså vad jag menar med det är att det ju inte bara än kunskapen som räknas, utan också hur man är psykiskt och fysiskt). Man kan ju inte direkt vara självmordsbenägen om man ska köra ett tåg med flera hundra människor :p (visserligen så finns det runda plattor i spåret som tar reda på tågets hastighet och banans hastighet, så tåget bromsas in om tåget rullar alltför fort).
Ja, och så är det självklart synen och hörseln också (mest synen).

Jag klarade ju precis av syntestet för de körkorten jag tar via skolan. Har 0,4 på ena och 0,6 på andra. Man får inte ha sämre än 0,5, eller 0,5 i snitt (men inte över 0,6). Så.. hehe.. Klarade mig utan glasögon :D.

Ja.. åter till att det är lov nu för min del. Jag har faktiskt inte bara slappat dessa två dagar av lovet som snart har gått. Jag har både diskat och städat i köket (samt lagt tidningar och reklam i plastpåsar). Så.. nån lathund är det inte som sitter här.. :p..
Men.. det blir ju en del dator i alla fall. Det tar ju egentligen inte den långa stunden att diska och torka av spisen.

I går så skjutsade jag min kompis och hans mamma till tågstationen, för att min kompis ska hälsa på sin tjej som han inte träffat förut som han har mött genom bilddagboken. Herregud vad nervös han var innan han klev på tåget. Det hade då jag också blivit. Sen skjutsade jag hans mamma till bion, för där hämtade jag min syster som hade sett på biofilmen "Highschool musical 3". Skjutsade även två av hennes kompisar.
Så.. igår så kändes det som att man hade skjutsat halva stan :P.

Var lite orolig nästan över att bilen skulle lägga av, för i fredags när jag hade parkerat vid ÖoB, handlade och sen gick ut till bilen så startade den inte. Såg även att det inte hände nånting när jag vred om nyckeln (ingen klocka syntes, stereon fungerade inte). Så.. jag förmodade att det var en liten box som sitter åt pluspolen på batteriet som hade hamnat så den inte hade kontakt med polen. Jag öppnade motorhuven och tröck till boxen (som är fasttejpad mot batteriet så att den ska sitta, men av någon anledning så hade den åkt lite på sidan så den inte hade kontakt med polen).
Iaf.. jag tröck lite på tejpen på boxen mot batteriet och stängde igen motorhuven i tro på att den kanske hade kontakt igen, vilket den hade.

Ja.. och eftersom det är mig sånt händer, så gick "hantaget man fäller upp motorhuven med" sönder. Alltså den där grejen man drar med så att motorhuven lossnade från handtaget.
Men man kan iaf dra till i den lilla stålsaken så motorhuven öppnas ändå, vilket jag provade sen när jag kom hem. Fast man måste ha flisjackan till hjälp :P.

Uj uj uj.. Som vanligt när jag bloggar så flyger jag iväg alldeles, och det blir långa inlägg.. :P.. Men det är ju ett tag sen jag bloggade så.. ^^

Resten av veckan då?
Ja, i morgon ska jag och syster eventuellt åka in till stan och hälsa på farmor och farfar några timmar. Man blir lite illa till mods när man hör de säga att vi inte är där så ofta.. :/.. Så.. vi ska nog dit i morgon iaf ett par timmar.
Sedan på torsdag så får vi främmande. Det ska bli kul.. :)
Så på fredag kommer reklamen. Efter sortering av den så blir det att åka till pappa i Ornäs över helgen.
Reklamen ringde mig i går (hehe.. Ja.. alltså själva reklamen har ju inte nå liv, men han som bär ut reklamen) och frågade om jag kunde ersätta ett distrikt nu i helgen. Men... jag tackade nej!
Det tycker jag faktiskt var rätt starkt av mig ändå. Jag brukar ju alltid ställa upp när någon ringer och ber om nåt (typ reklamen).
Men.. jag tänkte att i och med att det är pappas helg så hinner man ju knappt av ett distrikt, så jag tackade faktiskt nej.
Fast hade det varit mammas helg så hade jag nog faktiskt tackat ja :/

Näe.. Nu ska jag laga lite mat. Eller.. hehe.. laga och laga. Ska värma upp lite köttbullar som ligger i en såndär aluminiumburk eller vad det är med sås och allt (bara att värma upp alltså), och så nå pasta till det.. :)

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer
Postat av: Fisförnäma Cia

Damn, megainlägget :D haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback