Torsdag 29 maj!

Hejsan Bloggen!
Då börjar jag med vad som hände i går:

I går 28 maj:
APU:ade som vanligt.. Klev upp 4:00, åt frukost och åkte sen iväg. Var väl vid Ernsts runt 04:45.. Åkte sedan iväg med en som kallas för Janne vid 05:15.
Efter nån timme så började jag bli lite trött, så lutade huvudet mot bältet, som man brukar göra när man ska sova i bil osv.. när jag sen vaknade till efter ett par minuters halvsömn så sa Janne att jag kunde lägga mig i sängen bakom, om jag ville, vilket jag gjorde. Låg väl där i runt 40 min.. sov inte mycket, men fick ju i alla fall ligga skönt och lyssna på radio.. skumpandes.. eftersom vägen vid Dalgränsen är inte alls den bästa.

När vi var vid Smedjebacken, sista lossningsstället (klockan var nog närmare 16:30 då.. I SMEDJEBACKEN !!!), så sa Janne till en som skulle vara ute och kolla så att lossa rätt (att man inte skulle komma för nära taket på hangaren osv), men då sa han att han inte behövde stå där, för vi klarade oss själva, så sa han att jag skulle köra. Just där så stelnade man till litegrann, och sa: - Va? Jag? på ett ungefär.
Så.. jag satte mig i bilen, backade bil och släp ett par få dm rakt bakåt, tippade ur silikonet ur släpet, körde fram en bit, Janne kopplade loss släpet, jag körde fram lite, backade nästan rakt bakåt mot hangaren, lossade bilen, körde fram och sen backade mot släpet och så kopplade han på släpet igen. Visst fick man ta om när man skulle backa mot släpet eftersom det ska vara precis rakt.. men ändå.. tyckte det ändå var bra för första gången, vilket jag tror han också tyckte.. ;)

När vi hade spänt fast bandrullarna, som vi fick vid Outokumpu i Avesta, så var klockan framåt 18:15. En jäääkla lång dag blev det.. och körtiden översteg nog för Janne.. men det sket han nog i.. :P
Så.. klockan var väl ca 18:45 när jag kom hem.. :p.. Ca 13 timmars arbetsdag.. det är då inte att leka med (ja.. då får man ju ta bort 75 min rast och lite väntetid då).
Nå mycket längre arbetsdagar än så kommer man nog inte att få (inte att kunna få heller, om man ska vara laglig).
Men roligt är det ändå.. fick ju ändå sova lite mitt på dagen, så så synd om mig är det inte.. hehe.. Men som sagt.. roligt är det ju.. speciellt när jag fick köra också.
Vi pratade faktiskt rätt mycket också, så så långtråkigt vart det inte heller.

I dag då:
Denna dag så hade man idrott på förmiddagen (10:15-11:15). Efter lite letande på klasskamraterna när man kom till skolan, så mötte man dem vid bilarna (var annars?), där de sa att vi skulle vara på Avestavallen, vilket jag tog min moppe i ett hast och åkte dit (kom före dem.. även fast de tog bilen.. tacka cykelbanorna.. hehe).
Väl där så hade vi en liten hippie-cirkel runt en sandlåda där vi satt med läraren och prata lite.

Sedan så spelade vi brännboll. Som vanligt så förlorade det laget jag var med i. Förstår inte varför det laget som jag är med i förlorar varje gång? Måste ju vara för att jag är den bäste och som åtminstone tar in några poäng.. XD.. Nej, skämtåsido.. vi förlorade med 35-99 eller vad det var.. :P.. Jag kastade bollen till brännaren 2 ggr.. och slog ut bollen 2 ggr.. på en halvtimme.. Så.. deltog gjorde jag iaf.. :P.. Utan mig i laget hade det gått åt helvete.. ja.. nu gjorde det ju ändå med mig.

Sen hade vi svenska. Ja.. det blev då inte mycket svenska, då vi babblade lite om allt möjligt med läraren och lämnade in svenskboken.
Sen så blev det natur. Jag gick tillsammans med några i min klass till lärarrummet, där naturkunskapsläraren sitter, och frågade om vi inte kunde få börja nu på en gång (ca 40 min tidigare än schemat), vilket så blev eftersom hon ändå tydligen väntade på att våran lektion skulle börja.

Så.. slutade vid 13 ändå.. ^^

I morgon blir det bara en svensklektion (ca 13:20-14:40), vilket känns skönt

Rensade mitt skåp i dag i Domarhagen. Det enda som sparades var en naturbok, svenskbok samt några pantflaskor (böckerna har jag lämnat in ds). Så.. man börjar märka av nu att det börjar gå mot sommar och lov.. speciellt värmen som är ute.. fy vad man lökade vid lunch i dag. Det är äckligt när det är varmare än inne.. inte tala om när man har AC på i bil eller lastbil, och så går man ut och känner en stor värmevåg komma mot en. Kan tänka mig hur det är att stiga av ett flygplan och känna den jättevarma vågen komma mot en när man kliver av på Kanarieöarna eller liknande.

Nej, nu lär jag nog kontrollera min syster så hon inte bränner vid nånting när hon ska laga maten i dag då mamma jobbar kväll. Jag tar hand om serveringen istället.. vi har gjort så de senaste gångerna i alla fall.. så lär hon sig att laga mat (träna på det). Jag då? Jo, jag fick G i hemkunskap.. :)

Ha det gött!
//Jocke *vet att det blev långt.. men ville få ur mig detta* :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback