Tisdag 27 maj!

Hejsan Bloggen! Tisdag var det i dag ja.

Hänt i går:
Gjorde prov på lastsäkring.. helt plötsligt bara.. ingen förvarning. Men det gick ju suveränt eftersom vi tidigare har tränat på samma prov och gått igenom, vilket jag hade alla svar i pärmen (vi fick använda material att kolla igenom). Var nog en fråga som jag inte var riktigt säker på, eftersom det var den fråga jag inte hade skrivit svaret på.. :P
Sen på eftermiddagen så fick vi prov på hjullastare, vilket vi visste om. Det gick nog piss. Chansade på det mesta, så det fick jag nog IG på. Fick ju frågor som vi inte alls har gått igenom ens. Så.. typ hela klassen kommer nog säkert torska på det.

Och i dag då:
I dag så har vi städat fordon. Jag och en till städade trucken. Både in- och utvändigt. Den var något skitig må jag säga, men nu ser den som ny ut. Ja, och så smörjde vi den också. Rätt stolt tycker jag att säga att man har "smörjt ett fordon". Det låter ju som att man är riktigt fordonkunnig, men i själva verket så är man inte det. Det vi smörjde var att smeta in lite fett i några "skruvar" för att trycka ur lite skit som är i mellanrummen.. samt smeta ut lite fett där rullen går vid gafflarna (som rullar fram gafflarna dvs). Jag hoppas ni förstår.. ;)

Sen på eftermiddagen så tvättade (på in och ut) jag och en till en utav Fordarna. Efter det så såg man på några andra i klassen som försökte backa in trailern (NAN:en) mellan ett släp och en husvägg.. rätt trångt. Fick lov att vara med och vägleda. Det är nog då inte det enklaste. Man får tänka tvärtom hela tiden.. och ibland tvärtom än tvärtom.

I morgon så blir det praktik på Ernst som vanligt.. upp 4.. osv.. Men man är rätt van nu.. och kommer inte minst bli mer van  sen i trean då vi kommer att vara på praktik fyra veckor i stöten, enligt en lärare. Hoppas man kommer att få köra rätt snart då.. alltså inte bara sitta bredvid.. det blir rätt tråkigt efter ett par timmar, speciellt när det är långa sträckor.

Aja.. Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback