Lördag 24 maj!

Hejsan Bloggen! Ja.. Då har dagen kommit.. ja.. jag menar ju såklart Eurovisiondagen.. :P..

Jag ska, som vanligt, tippa hur placeringarna kommer att bli (eller vad jag tror rättare sagt) och sen får vi se hur många rätt jag får.. brukar ju få några rätt iallafall.. :)

Men först ska jag berätta lite vad som hänt:

Fredag 23 maj
Hände inte alls så mycket. Ledig hela dagen. Satt vid datorn för det mesta. Diskade och sorterade reklam.

I dag 24 maj
Sålt tidningar som vanligt. Orkade inte ta reklamen i dag utan gör det imorgon istället. Det ska ju tydligen bli lite mer varmare imorgon också så.. det får bli då.

Då ska jag tippa över hur resultatet blir.. hehehe.. let's go..

Vinner tror jag faktiskt Sverige gör.. tro't eller ej. Resten kommer se ut såhär:

MIN TIPPNING ÖVER HUR RESULTATET TROLIGEN KOMMER BLI!!

Nr.  Land        Låt                             Artist

1. Sverige - Hero - Charlotte Perrelli
2. Ukraina - Shady Lady - Ani Lorak
3. Norge - Hold On, Be Strong - Maria Haukaas Storeng
4. Island - This is My Life - Euroband
5. Grekland - Secret Combination - Kalomoira
6. Rumänien - Pe-o margine de lume (Vid världens kant) - Nico Miriţă & Vlad Miriţă
7. Serbien - Oro (Hora) - Jelena Toma?ević & Bora Dugić
8. Ryssland - Believe - Dima Bilan
9. Kroatien - Romanca (Romantik) - Kraljevi Ulice & 75 Cents
10. Danmark - All Night Long - Simon Matthew
11. Lettland - Wolves of the Sea - Pirates of the Sea
12. Israel - The Fire in Your Eyes - Bo'az Ma'uda
13. Frankrike - Divine - Sébastien Tellier
14. Tyskland - Disappear - No Angels
15. Albanien - Zemrën e lamë peng (Vi satte hjärtat på spel) - Olta Boka
16. Turkiet - Deli (sång) (Galen) - Mor ve Ötesi
17. Finland - Missä miehet ratsastaa (Där män rider) - Teräsbetoni
18. Georgien - Peace Will Come - Diana Ghurtskaia
19. Polen - For Life - Isis Gee
20. Storbrittanien - Even If - Andy Abraham
21. Spanien - Baila el Chiki-chiki (Dansa Chiki-Chiki) - Rodolfo Chikilicuatre
22. Azerbajdzjan - Day After Day - Elnur Hüseynov & Samir Javadzadeh
23. Portugal - Senhora Do Mar (Negras Aguás) (Havets kvinna (Mörka vatten)) - Vânia Fernandes
24. Armenien - Qele Qele (Kom kom) - Sirusho Harutyunyan
25. Bosnien Hercegovina - Poku?aj (Försök) - Elvir "Laka" Laković

Ja.. Det visar sig hur det blir.. ^^

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback