8+9+10+11 maj!

Hejsan Bloggen!
Ja, nu var det ett tag sedan jag skrev igen. Jo, jag lade väl upp den där snuskloggan.. men det var ju ett tag sedan jag skrev ur "mina egna tankar" så att säga.

Vad har hänt tro? Nja.. inte så jättemycket.. men litegrann iallafall.. Varje dag är ju inte riktigt sig lik.

Torsdag 8 maj
Stannade hemma. Kände inte nå alls lust för skola, så det fick bli att vara hemma hela dagen. Orkade bara inte. Det är inte så att jag blir mobbad eller så.. eller.. nja.. lite retad ibland möjligen, men det är inte direkt nåt som stör. Möjligen att det nån gång kan bli lite för mycket (eller svämma över som man säger i Norrland just nu), men det tål man. Lite vatten.. ja.. det tål man..

Fredag 9 maj
Ja.. det blev hemma idag med. Men det enda vi har på fredagar nu är en svensklektion.. fredagar innan hade vi även samhällskunskap, men den kursen är färdig nu så.. missade egentligen bara en lektion. Det var ju så man tänkte också: - Äh.. det är bara en lektion. Fast har ju missat en del svenska. Men det tar jag igen.. tänker man iallafall.
Nej.. jag vet.. jag ska skärpa mig med skolan nu. Speciellt de nästkommande två läsåren.. alltså de som är kvar innan skolan är slut. Vi får ju inte körkortet om vi inte blir godkända i allt.. det är väl ett ämne som jag nästan är liiiite osäker på om jag kommer klara eller inte och det är idrotten. Jag ska nog ta ett litet snack med idrottsläraren för att höra hur man ligger till och vad man kanske kan göra för att möjligtvis kunna klara G.. om det tex bara är en uppgift eller liknande som jag har missat.

Under fredagseftermiddagen kom reklamen som skulle sorteras. Har ju "bara" ett distrikt nu eftersom jag inte, tidsmässigt, klarade av två distrikt under pappas helger.. det är nästan knappt man klarar av en.. utan jag fick gå på måndagen.. så.. nu har jag ett distrikt. Fast jag är ju öppen för att vikariera ett distrikt till varannan helg..

Så vart det tv och data under kvällen.. som vanligt..

Lördag 10 maj
Upp med tidningarna.. som vanligt.. Vaknade 08:45, åt frukost och såg på tv till 09:05.. sen vika tidningarna och lägga i ryggsäcken och åka iväg. Klar runt 10:45.. och så ut med reklamen direkt. Klar med det runt 12. Alltid skönt att bli klar med den.. då vet man att man bara har tidningsförsäljningen under söndagen kvar.

Gjorde inte direkt så mycket speciellt under resten av lördagen. Kollade på den nya teven vi köpte här i veckan av en som mamma känner (han som jag åkte med till Rockbjörnen och som har klippt mig). Han hade en begagnad 29"-tv (icke widescreen).. en JVC.. den köpte vi för 1000kr.. :P..:D. Så.. Nu ser man iallafall frågorna på Postkodmiljonären när man sitter i våran stora soffa.. utan att anstränga sig allt för mycket.. hehe

Söndag 11 maj
I dag då.. Ja.. jag har ju då sålt tidningar. Har arbetat ihop ca 375:- denna helg (reklam+en tidningshelg). Det är då inte så jättepjåkigt ändå va. Jo, visserligen har jag tjänat ihop runt 550:- på en helg för några helger sedan, men då hade jag ju två reklamdistrikt och verkligen nästan slet ihjäl mig.

Sen efter tidningsrundan så läste jag tidningen, som jag brukar. Sen ville jag vara lite nyttig så jag diskade undan all disk i köket och gjorde rent där. Så.. nu har man gjort lite nytta här i hemmet också.. :)

Får se vad som sker resten av dagen. Vi ska väl äta snart (Lasagnette).. det ska bli gött.. hehe..
Sen blir det nog teve och framför datorn.. varva ner lite.. jag har ju hållt igång från 09-14/15 idag..
Nej, jag har inga helt lediga dagar.. egentligen. Jo, visserligen denna vecka på torsdagen och fredagen, men då var jag ju hemma från skolan. Men de veckorna jag är i skolan hela veckan.. alla lektioner.. (de få veckorna :P) så får man inte en enda ledig dag. Lördag och söndag säljer man ju tidningar och delar ut reklam.. ^^.. jo.. okejdå.. varannan lördag, som vi är hos pappa, är man väl helt ledig.. men då hjälper man ju pappa med olika saker.. som nu sist så fraktade vi tre släpvagnar grenar och kvistar till soptippen.

Jag vill nog faktiskt egentligen inte vara helt ledig en dag. Ja, ibland kan det ju vara skönt, men jag vill alltid hålla på med nånting att göra. Jag klarar nog inte av att bara sitta.. Sitta och bara prata.. det går ju.. men att bara sitta. Sitta vid datorn gör man väl nån timme om dagen.. det är nog faktiskt en av mina största intressen och den intressen delar jag nog med några miljoner till i Sverige skulle jag förmoda.

Nej.. Nu ska jag chilla vidare!
Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback