Slit å släp!

Får ursäkta att jag inte lade upp mitt blogginlägg som jag skrev igår på Lunar. Men här kommer det iallafall:

Hejsan Bloggen! Jaha.. Då har man slitit klart för idag då. Har ju varit med både tidningar och reklam idag. Samma visa imorgon.. fast lite mindre jobbigare reklamrunda plus att jag tog lite av min "mindre jobbiga" runda idag eftersom jag hade kvar reklam i vagnen. Nu lät det här kanske lite komplicerat, men det är för att jag inte är så bra att förklara.. :P.. Ska försöka lite bättre: Min ordinarie runda som jag går imorgon är en lättare och snabbare runda än distriktet på andra sidan Krylbo som jag gjorde idag (extradistriktet). Även fast jag tycker att mitt distrikt är lättare och går snabbare så är det faktiskt ändå mer betalt än extradistriktet (handlar om några kronor.. men ändå). Aja.. hoppsa ni förstod nu...

Tidningarna gick bra som vanligt. De kom en timme sent idag, fast det var nog inget som märktes av försäljningen. Det är ju klart att det frågar man kommer en timme sent, men det är ju bara att förklara; jag blev sen därför att tidningarna kom sent. Det är ju utöver mina makter så att säga.

Discot igår gick bra. Det var kul att träffa SYO igen.. och en som jag aldrig har träffat men som var väldigt trevlig (jag och han var liksom en grupp dårå). Fast det var väldigt tråkigt att höra att det där kanske var det allra sista discot, eftersom läsken och godiset som de beställer ifrån kommer att läggas ner. Hoppas att de hittar ett annat ställe att beställa ifrån så att det fortsätter.. Pengarna som tjänas går ju till ett handikappat hem i Kina eller till nåt handikappat barn som behöver en dyr operation. Det är mycket bra att så många (vi som ställde upp alltså) gör det helt gratis. Ja.. nu får man ju en läsk och lite godis.. hehe.. men.. ändå.. ^^

Vad tror herr Jocke om ikväll då? Ja.. ingen kan väl ha undgått att det är melodifestivalen ikväll??!?!

Som traditionsenlig så tänker jag, Joakim aka bowlingjocke, förutspå hur placeringen kommer att bli ikväll. Jag baserar det på låten men också hur populär personen är och hur mycket det har skrivits om den. Alltså det är en lista över vad jag tror det kommer bli, inte vilka som jag "vill" ska vinna. Det skriver jag efter listan.. ^^ 
Okej.. Då börjar jag.. börjar från plats 10..:

Bowlingjockes spådom om kvällens melodifestivalsresultat:

10. Frida feat. Headline
9. Nordman
8. Rongedal
7. Linda Bengtzing
6. BWO
5. Sibel
4. Christer Sjögren
3. Amy
2. Sanna Nielsen
1. Charlotte Perrelli

MEN.. (som Tony Irving skulle säga) jag hoppas på att Amy Diamond tar sig vidare.

Ja.. vi får se vem som går vidare. Jag brukar ju ha ganska rätt för det mesta. Men Charlotte är ju väldigt mycket favorittippad och just det kan ju också göra så att hon inte vinner?! Ja.. vi får väl se.. hehe.. Lägger upp listan över den exakta ställningen och hur många rättplaceringar jag hade.. ^^.. över 4 måste väl vara godkänt??! Ja.. vi säger det.. hehe

Ha det gött!
//Jocke *längsta inlägget på länge?*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback