Rainy Monday!

Hejsan Bloggen! Ja idag så har det regnat typ hela dagen, med uppehåll i eftermiddags. Inte så roligt med regn. Jag börjar få större och större hål i mina gamla tennisskor som jag har haft nu i två hela somrar, vilket är dags att byta nu så snart som möjligt. Så.. kan tyvärr inte gå i vattenpölar, vilket det läcker igenom direkt :P.

Idag så har man haft teori då hela dagen. Vi fick först ett frågehäfte (om lastsäkerhet) som man fick leta reda på i en bok. Det tog typ hela förmiddagen. Under eftermiddagen så fick vi ett papper med 5 frågor, där man skulle räkna ut svaret. Det handlade om bl.a volym men också placering av last. Som att man får veta att höjden är 60 cm, bredden 60 cm och längden 60 cm på en låda f.ex. Så ska man räkna ut volymen på det. Sen kan det också stå i frågan att varje m3 (kubikmeter) väger f.ex 400 kg/m3, så ska man räkna ut det, vilket iallafall jag tycker är rätt så enkelt. Lite klurigare att räkna ut arean och volymen på en cylinder, men det går det med.. ;)..

Får se hur jag kommer göra med bloggen på Lunar. I nuläget så kopierar jag ju mina blogginlägg på lunar och klistrar in dem i min
blogg.se-blogg , vilket adressen är ju jättesvår att klura ut.. :P..

Nu så ska jag snart äta mat. Får se vad det blir förnåt.. är ovetande om det, även fast mamma är i köket och gör i ordning.. :p..

Imorgon så blir det förhoppningsvis som förra tisdagen: lastbilskörning samt provkörning av hjullastare. Men inte heller hela världen om vi får data halva dagen, då blir man ju klar med det också.

Nä.. Ha det gött!
//Jocke (PS! Tror nog att jag har bestämt mig hur jag kommer göra med bloggen innan veckans slut..) ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback