Måndag 16 juni!

Hejsan Bloggen! Ännu en dag är kommen till vår vackra jord. Ty dagen... blabla.. ja.. ni fattar.

Börjar med vad som har hänt i helgen:

Fredag 13 juni
Under fredagseftermiddagen så kom reklamen rätt sent så fick sortera ganska snabbt för att hinna klart. Men det gjorde jag inte ändå, utan blev tvungen att gå till tåget mot Borlänge med syrran.
Väl på tåget hände inget speciellt. Man satt där och filosoferade och titta ut genom fönstret som vanligt.

Lördag 14 juni
Under lördagskvällen så var det kvartersträff, då alla som bor på "vägen där pappa bor" i Ornäs träffades för en liten bit mat tillsammans. Så bröts träffen vid för fotbollsmatchen mellan Sverige och Spanien. Den vet ni ju hur det gick...
Efter det så fortsatte träffen genom att vi fikade (alla hade ju med sig var sitt, men fick smaka lite av de andras fika).

Söndag 15 juni
På söndagen så tog vi det mest lugnt på morgonen genom att sitta och prata lite vid frukostbordet om lite allt möjligt.
Sen lite senare under förmiddagen så åkte vi iväg och bowlade, jag, pappa och syster.
Den första serien gick jättedåligt (bara några poäng över 100), men de andra två gick lite bättre. Fick 395p på tre serier.
Precis när vi hade börjat så krånglade bowlingdatorn, då den inte registrerade våra slag. Så... bowlinghallsägaren fick starta om hela systemet vilket tog ett par minuter så vi bjöds på fika (en burk läsk och en delicatoboll). Det var riktigt schysst av Maserhallen i Borlänge.. ;) (ska även nämna att vi var själv där då.. rätt lugnt och skönt faktiskt).

Sen under tågresan hem, när konduktören kom, så tog han först systers biljett vilket han frågade vem hon reste med. Jag räckte upp handen och sa att det var mig hon reste med. Så tog han min biljett och sa surt:

- Aa.. Ungdomar får inte ta med barn gratis
- Öö.. Nehe, sa jag.
- Det är bara vuxna som kan!
- Öö okej, sa jag. Men det är ju väldigt konstigt att det går att boka så då, sade jag.
- *ingen kommentar*. Sen så sa surgubben:
- Ja.. öö.. då blir det att betala mellanskillnaden *fipplar med sin tjocka miniräknarliknande sak* Det blir 10 kr!"
- Hmm.. okej.. (jag orkade inte överklaga då jag inte orkade bråka nånting med någon. Men hade jag varit på det humöret så hade jag vägrat betala extra eftersom det var det pappa betalade när han beställde biljetterna.. tillsammans). Jag sa till syster som satt på andra sidan gången, nästan bredvid, att hämta min plånbok. Jag tog fram en tia (lyckligtvis så hade jag pengar med mig) och gav till honom. Jag fick en kvittering på det, sen så gick surgubben till konduktör.

Usch... Gud vad varm och lite skakig jag blev där. Man ville ju inte direkt bli utsparkad i nån förort till Säter heller.
Aja.. Ska ta och skicka ett mail till SJ.
Om jag hade klagat då så hade det ju inte direkt varit pga själva tian som jag blev av med.. utan principen. Det sa jag till syrran också när vi hade klivit av.
Herregud alltså.. Att han ens orkade klaga på att jag var en ungdom som tog med mig ett barn för 5 kr. En hel tia liksom.. Oj.. SJ kommer gå under om jag inte får tian av den där 17-åriga skäggbrodern. Usch...

I dag 16 juni
I dag så har man, som vanligt, inte gjort någonting. Såg först på "Hej hej sommar" när jag vaknade, vilket är en ritual  numera. Sen så såg man både på "Oprah Winfrey" och "Rachael Ray" (typiska program att kolla på när man är hemma). Så kom lilla åskan fram och bullrade ute, så jag tog fram mobilen för jag tänkte att man kanske skulle få med sig en liten blixt på ett kort, men misslyckades alla gångerna (tog på sekvenstagning då fyra kort tas i följd). Men fick ju bilder på åskmolnet i alla fall, som jag eventuellt tänker lägga upp på min bilddagbok.

I morse när jag skulle fräsa ut snoret (har faktiskt blivit lite snorig lite då och då nu på sista tiden, ibland väldigt snorig), jag kände som man brukar göra i öronen när man har tagit i när man snyter sig. Så började känna mig helt plötsligt väldigt yr, så jag blev nästan tvungen att hålla i mig i nånting där jag stod i badrummet.
Jag tänkte på att andas riktigt, så att det inte kan ha berott på det (att man var nära på att svimma eller liknande). Efter ett par tiotals sekunder så försvann yrseln.. hmm.. konstigt. Jag misstänker att det är den där "balansvätska" eller vad man har i huvudet som gör så att man har balans, som kom i rubbning när jag snöt mig.

Jag tänte ju förra veckan att denna vecka så ska jag verkligen ta och storstäda här hemma. Det tänker jag göra också. Men det blir nog inget i dag. Jag känner mig lite seg pga vädret, och orkar inget annat än att sega mig resten av dagen. En liten orsak är också att mamma har varit ledig i dag. Jag fungerar bäst när jag är ensam hemma och har ingen som stör en eller så. Så.. förhoppningsvis så blir det någonting gjort i morgon istället.

//Jocke *Ja.. det blev långt* :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback