Lördag 7 juni!

Hejsan Bloggen! Lördag i dag då. Känns som söndag, men det är ju pga detta förvirrande med den onödiga röda nationaldagen. Ja, den är totalt onödig. Man kan väl fira på eftermiddagen? Visst, den kan väl fortsätta vara röd, bara om annandag pingst blir röd igen. Tror ni inte att staten tjänar rätt mycket pengar på att ta bort röda dagar? Den röda nationaldagen blir ju bara röd 5 år av 7, i och med att två år av sju blir den ju ändå röd pga helg.

Aja.. I dag så har jag gått med tidningar och reklam som vanligt. Ska bli rätt spännande och se vad man kommer tjäna i helgen, i och med att jag kommer jobba tre dagar. Tre dagar med tidningar och en dag med reklam. Antagligen kommer det bli runt 500:-, men får se... beror ju på hur mycket jag har tjänat på tidningen. Reklamen får jag ju fastställt när jag får den eftersom jag får ett papper där det står hur många reklamsorter, hur mycket lön etc.

Jag har nog faktiskt blivit lite mer peppad nu de senaste dagarna över att gå ned i vikt igen. Speciellt i dag då anledningen är att jag har kommit i ett par byxor som jag inte har fått på mig tidigare. Det måste ju betyda att jag har gått ned i vikt, va? :D. Så.. det kommer att bli minimala köp med godis och läsk i sommar. På med träningskläderna och börja springa igen... även gå längre promenader. Men det jag främst ska hålla vikt med är att minska på godiset... och läsken. Chauffören som jag åkte med i onsdags sa att han för ett par månader sedan drack 1,5l läsk varje jobbdag. Nu har han bytt till kolsyrat vatten och han sa att han har gått ner ett par kilo pga det. Han hade inte ändrat på något annat, utan bara drickat under arbetstid.
Det var nog när jag hörde det som jag hajjade till och tänkte: Nu är det slut med läskdrickandet i veckorna!

Usch vad hett det har varit ute nu de senaste dagarna. Det har då varit uppmot 30c. I dag är det dock lite svalare, men det har nog sin grund till att det regnade och åskade lite i natt (jag hörde då ingenting, men tidningskunderna noterade det).

Nä... Ha det göttans fölkens!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback