Jäkla Aftonbladet!

Hejsan Bloggen! De ringde rätt nyligen från Aftonbladet pga en sak som jag har berättat på min bilddagbok med en text. Den står här: http://bowlingjocke.bilddagboken.se/p/show.html?id=225983328&directlink=1

Kommentera gärna om vad ni anser (om ni nu orkar läsa hela). Jag vette hur jag ska göra.

Jaja.. Över till vad som har hänt för övrigt då:

Tisdag 17 juni
Oj.. Kommer inte ens ihåg vad som hände då.. XD.. Var hemma hela dagen. Gjorde inget speciellt. Satt vid datorn för det mesta. Städade lite (dock inte så mycket som jag hade som mål, men.. nu snart jag ska bannemig börja med riktigt storstädning.. mer om det sen).
Pratade med data-experten (som fixade min dator) om mitt ljudproblem som jag hade. Han och jag kom fram till att det var lika bra att göra ett försök till att installera in Windows Vista. Vi pratade och pratade. Bland annat om vilka förändringar det är osv.

Onsdag 18 juni
Så.. På eftermiddagen på denna dag så fick jag skivan som han hade skickat med mamma och började installera Vista. Lite spännande var det.
Så.. Medan det höll på att installera så började jag diska och plocka lite. Sen så gick jag ut med en kompis en stund (som vi brukar göra.. gå runt och snacka.. vara liksom).
Så när jag kom hem så fortsatte jag att fippla med Vista (innan jag gick ut så hade det hunnit blivit klart någon minut innan, så jag mixa litegrann innan jag gick ut också). Det jag försöka mixa var dels att bli bekant med Vista men också försöka få tillbaka "Recycle Bin", ja.. alltså.. Papperskorgen till skrivbordet igen eftersom jag hade råkat tagit bort det.. :P.. Men till slut så fixade jag även det. Det var också lite letande att få fram "Den här datorn". Det visade ju sig att man bara behövde klicka på "Computer" på Start-menyn.. XD (ja allt är på engelska) -.-.

Det som var riktigt spännande var att kolla om jag hade ljud. Vilket jag hade. Men när jag skulle prova spela upp några av serierna som jag hade laddat ner, så kom bara ljudet och ingen bild. Flyttade om filer osv. Men inget resultat.

Idag 19 juni
Men däremot nu för ett par timmar sedan så fick jag även ordning på att få fram bild i serierna också. Kom på att det blev samma problem på våra stationära när vi skulle försöka få fram bild. Då kom jag på att jag laddade hem ett codec-paket och så funkade det, vilket jag gjorde även för ett par timmar sedan.. och nu fungerar det. :D

Det jag har kvar nu är, förutom att flytta om lite filer, att få igång.. ehm.. virusprogrammet. Surfar nu utan, vilket nog är lite riskabelt. Går bara på sidor som jag vet. Men har ju allt annat, som brandvägg osv. Det är bara själva virusprogrammet som jag inte har fått igång, så.. det lär jag försöka göra.

Japp.. Tillbaka till städningen då. Ska ta och börja diska klart nu alldeles snart. Sen ska jag ta och torka hyllor på mitt rum, vilket inte har gjorts på ett par år.. :P..

Ska försöka att inte tänka så mycket på det där som jag länkade till. Fan, säger jag bara. FAN!

//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback