Fredag 27 juni!

Hejsan Bloggen! Jo.. jag vet.. Det blev ett tvärt slut i gårdagens inlägg. Ni kanske undrade om jag var sjuk eller nåt, eller hur? Nej, det var såhär att det kom förbi en kompis som jag hade "avtalat" tid med, och han kom när jag höll på att skriva så.. det blev så att jag bara lade upp inlägget som det var. Hoppas det inte gjorde nåt.. :P :)

Det viktigaste jag hade att berätta i går (ja.. grunden till att jag ens bloggade i går) var att mamma nu har beställt biljetter.. ja.. till Norge alltså. Vi åker tåg denna sommar (guuud vad jag längtar.. speciellt mycket nu när man får sova på tåg igen.. det är såååå mysigt) :D. Alltså.. Vi åker från Gävle den 29 juli på kvällen, kommer fram till Narvik dagen efter på eftermiddagen. Efter det så blir det endast 2h 45m med bil till mormor (något seg man blir efter en 20h tågresa). Vi åker hem igen den 19 augusti, på eftermiddagen från Narvik. Kommer till Gävle på morgonen (vid 9-tiden). Så.. det blir ungefär 3 veckor i Norge.. :D.. Ååå vad jag längtar.. :D

Vi blir ju hos pappa i lite över en vecka om ett par veckor också. Får se vart det bär av då någonstans. Det är ju som sagt bestämt en båtresa, men... vad mera? Vi kanske inte kan åka någonstans mer pga bebisen?! Aja, det visar sig. Pappa har givit förslag att vi ska vara hos honom mellan 11-20 juli. Jag tänkte igenom det där en hel del i går, när jag planerade igenom hur reklamutdelningen och tidningsförsäljandet skulle se ut i sommar (gjorde en kalender på excel.. tihi). Kom då fram till att om vi flyttar fram pappas period två dagar (vilket säkert går bra eftersom han är ledig) så kan jag både dela ut reklam + sälja tidningar den helgen (alltså lördag 12 juli + söndag 13 juli) samt att det går bra att våra främmande som kommer och hälsar på kan göra det under hemvägen (annars är det tvungen att göra det under uppresan, vilket kanske blir bättre under hemresan eftersom de då har lite mera tid på sig kanske).
Så.. Ska höra med pappa om det nu i helgen. Det börjar ju bli dags att ringa både Aftonbladet + SDR om ledighet.. (speciellt sistnämnda för de måste ju lägga ut en ersättare, det blir det ju inte för Aftonbladet).

Så... Det ser då ut som att bli en ganska bra sommar ändå såhär förhandsvis. Men... Allt kan ju skita sig. Vad som helst kan hända (både positiva och negativa händelser).

Nästa vecka måste det bli bad i Lillsjön (alt. Storsjön). Jaa.. Det ska ju bli mellan 20-25 grader nästa vecka, om inte mer, ett par dagar. Man blev ju lite bortskämd i början av månaden med 30c (vilket kanske är liite för mycket), så man har ju saknat den värmen.. :)

Aja.. Ha det gött! x2
//Jocke *sådärja... Jag hoppas ni inte trodde att jag inte önskade er att ha det gött, pga det abrupta slut i förra inlägget, så därför önskar jag er att ni ska ha det gött x2*

Kommentarer
Postat av: Annika

Planera inte efter oss... :) Är ni hemma så ses vi.. annars inte...



VI har bäst tid på väg hem denna gång.. :)

2008-06-27 @ 20:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback