Söndag 20 juli!

OBS! Detta inlägg är skriven söndagen den 20:e juli!

Min mobil ringde 05:30. Upp och hoppa! Var förvånandsvärt inte så väldigt trött faktiskt.

Vi gick upp och åt frukostbuffé. Satt framme vid fören vid ett fönsterbord, så vi såg när vi kom in mot Stockholm.. :). Mysigt värre.

Så gick vi ner till hytten, packade och gick i land (man säger, för övrigt, "på land" i Norge. "Æ ska gå på land").
Väl på land så tog vi flygbussen, som stod vid båten, in till Centralstationen. Så strosade vi runt bland Stockholm centrums gator. Det var då inte många butiker som var öppna, eftersom klockan knappt var 8 på en söndags morgon.

Vi gick till riksdagen och runt där och kikade. Sen till slottet. Passande nog så var det vaktbyte vid slottet. Det samlades ganska snabbt japanska och tyska turister som skulle ta kort -.-. Men vi kom ganska lägligt.
Så gick vi längs Västerlånggatan (på Gamla stan) och kollade runt. Sen så satte vi oss på McDonald´s för att dricka lite cola och sitta ner en stund. Så åkte vi tunnelbana från Medborgarplatsen in till T-centralen.

Vi tog ut våra grejer från förvaringsskåpet, som vi hade ställt in på morgonen, och gick till perrongen och tåget.
Vi kom ett par minuter försenat till Borlänge pga att vi fick vänta på ett tåg i Sala, som var i sin tur försenat i och med att det hade åkt sakta för att det har varit kossor på spåret mellan Hedemora och Säter.. :P.. Även vi fick åka lite sakta mellan Hedemora och Säter. Men tåget tog in tiden ganska bra ändå. Tio minuter sen är ju inget annat gnälla över. ^^

Sen när vi gick mot Banverkets parkering för att gå till bilen så upptäckte vi någon inte så värst roligt. Någon eller några hade krossat vänstra bakrutan på bilen och snott bilstereon och några verktyg (det var alltså pappas gamla bil, som jag ev. ska ärva sen i höst). Även förarhandtaget hade det slitit bort (den fungerade inte innan heller pga all rost osv.. hehe).. Och så tog de fyra, enligt pappa, helt värdelösa högtalare. Pappa ringde polisen och gjorde en anmälan.

Det hade ju kunnat varit värre. Det konstaterade vi. Alla däck var ju hela, all bensin var kvar och bilen fungerade som vanligt. Det var "bara" en krossad ruta, stereo, verktyg och högtalare som de tog. Men ändå... Det är ju inte roligt.
Så.. Efter anmälningen så fick pappa köra oss hem, lite försiktigt.

Väl i Ornäs så packade vi upp grejer och sov lite... i alla fall jag.. :p.. Man var ju trött efter all spektakel och för lite sömn. Vaknade lagom upp till för att förtära ätbara föremål (alltså mat). Tjocka grillkorvar (som Choritzo *stavning!* och sådana liknande korvar) med potatis, rattatouille och Ajvar Relish.. mm.. :D

Jag kan förstå Ni som undrar över det som hände. Jag kommer inte svara på några kommentarer här på bloggen. Ja, möjligtvis om ni skriver ner eran mailadress (eller att jag redan vet den). Men kommer inte skriva det så att det publiceras så alla möjliga kan läsa. Jag vet ju inte riktigt hur många som läser denna blogg. Jag skiter egentligen hur många, eftersom jag skriver ändå. Liksom för att ha för sig själv någon gång i framtiden. Det är ju jätteroligt för mig att läsa mina gamla blogginlägg (de första är ju riktigt skrattretande) XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback