Om Stockholms- och båtresan!

OBS! Detta inlägg är skrivet efter själva resan!

Fredag 18 juli
Vaknar lite tidigare än de föregående dagarna, ungefär vid 9. Åt frukost och började packa. Tåget avgick ca 11:30.
Vi parkerade bilen vid Banverket, och så gick vi till stationen och till tåget.
Var framme i Stockholm strax efter 14 (ja.. tar lite över 2½h till Sthlm från Borlänge). Väl framme i Stockholm, så lade vi nästan alla grejer i en förvaringsbox på Centralen. Sen gick vi iväg och kollade runt lite i butiker. Men det enda vi köpte var två byxor, en till mig och en till syrran, på en Lee-butik.

Sen drog vi till farbror Lars med tunnelbanan. Gillar lukten i tunnelbanan.. mmm... :D.
I alla fall så åt vi nå sallad som han hade mixat ihop, kollade på teve, spelade lite gitarr och bas (utan förstärkare dock) och lade oss.

Lördag 19 juli
Klockan ringde vid 05:45. Upp och äta frukost och borsta tänderna och göra sig i ordning. Tunnelbanan mot T-centralen avgick vid 06:34. Sedan från T-centralen till Slussen. Var vid båten strax efter 7. Stog i kö, och gick sedan ombord.. en av de sista.
Vi gick direkt till våran A-hytt med fönster strax ovanför landgången (bilder från resan ska/har lagts/läggs upp på bdb), och lade ifrån oss väskor och tog det lite lugnt, sov litegranna (hårt att vakna före 6 på sommarlovet) :P.
Vi gick sen och åt buffé klockan 11. Vid samma bord som vi hade så satt två iranier, som vi pratade rätt mycket och verkade trevliga.

Så strosade man runt lite på båten, handlade på Tax Free.
Mot kvällen sen så kom vi fram till Åbo/Turku. Jag gick upp på övre däck för att kolla när vi gick in mot hamnen, och såg även när bilar och lastbilar körde av och på, tog lite bilder.

Sen när jag gick ner till hytten igen, för vi skulle äta buffé igen vid kl 20 så fick jag reda på ett chockartat besked som, i alla fall jag tycker, är lite allt för privat att dela med mig här i bloggen (det var ju inte om mig så...). Men jag kanske kan berätta det om ni frågar mig på MSN, bdb eller liknande (privat meddelande), men jag tänker som sagt inte berätta händelsen här.

I alla fall så åt vi kvälls-buffé. Kan låta lite fettoaktigt att äta två bufféer på runt 8-9 timmar, men man blev rätt hungrig ändå. :)

Drack även lite rött vin och öl :P. Ja, det var ju fritt fram att ta bredvid läskautomaterna, som man fick dricka hur mycket man vill.. hehe

Senare sen på kvällen så var vi och kollade på nån clown och en kompanjon som fjanta runt på scen. Bland annat så gick de fram mot ett par där mannen var flintskallig. Clownen tog fram en jättesax och låtsasklippte han på huvudet :P. Kul var det.

Sen så gick vi till nåt, som visades vara, ett värdelöst ungdomsdisco. Det var bara tre tjejer som dansade lite på scen, och några få killar brevid som drack lite, till discomusiken. Det blev inte många minuter vi stannade där utan satte oss igen vid scenen där clownerna hade varit och lyssnade till gruppen "Hospital" (finskt) när de spelade covers, och vad jag tror, lite av deras egna låtar. En låt som faktiskt var bra (finskt text t.o.m), som också sjöngs på karaoken, går så här: "R-A-K-A-S blablablafinskaordsomjagintekommerihågnu". Den ska jag faktiskt ta och ladda hem när jag får tillgång till internet igen.

Ganska sent, strax efter tolv, gick vi och lade oss. Sov förvånadsvärt bra på natten. Brukar ju annars satt vakna flera gånger när jag sover på någon ny plats med nya ljud och annan säng. Men vaknade ingenting mitt på natten. Orsaken kan ju ha varit att man var väldigt trött efter en sömnlös natt under det föregående dygnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback