Fredag 11 juli!

Hejsan Bloggen! Jag gör ett litet snabbt inlägg nu bara ^^
Har inte hänt så värst mycket i veckan egentligen. Det enda som sticker ut denna vecka var att jag var och sprang med syster och en f.d klasskompis till mig på elljusspåret i går. Det var första gången syrran var med, men det gick bra. Får se om man kanske hinner göra ett litet spring till innan vi drar till pappa på söndag eftermiddag/kväll. Jag kommer ju då fr.om söndag kväll inte ha tillgång till internet i en 8-9 dagar, så... ni får helt enkelt stå ut med utan blogg och bilddagboksinlägg då.. :(..
Jag kan ju i och för sig försöka lägga in WAP-inlägg på min sekundära blogg på LunarStorm i och för sig. Men.. aja.. då får det bli nåt viktigt i så fall.. hehe.
Kan man kanske lägga in wap här med? Någon som vet? I så fall så gör jag det i stället.

Nu direkt efter jag har skrivit detta så ska jag sätta mina nedladdningsfiler på nedladdning (Mythbusters säsong 3 och Huset fullt), för att få lite att se på i datorn hos pappa när man får tråkigt. Visserligen har jag 5½ säsong av South Park och 1½ säsong av Mythbusters, men jag vill gärna ha några avsnitt med Huset fullt också.. :P

När jag satt dem på nedladdning så hade jag tänkt att jag skulle städa lite här hemma. Tvätta de två svarta bokhyllorna här i vardagsrummet. Disken struntar jag i dag. Det har inte samlat sig så väldigt mycket sedan i går, så det får nog allt mamma ta efter som.
Så ska jag nog ta och se på de 2½ avsnitten á 30 min jag har kvar av "Bergen-Kirkenes t/r"... ja.. Där man följer med hurtigrutebåten MS Midnatsol under ett år på två säsonger, där min moster är med (är såå stolt) :).. Får se om jag eventuellt ska försöka ta mig ner till kajen där mormor bor (Stokmarknes) och ta bilder av, inte alla dock, men de flesta hurtigrutebåtar som kommer dit på eftermiddagen varje dag (det kommer ju två båtar varje dag till alla hamnar som Hurtigruten stannar på.. för Stokmarknes del en gång mitt på natten och en gång på eftermiddagen, alltså en nordgående och sen sydgående).

Så.. Får se när jag skriver nästa gång. Jag lägger nog antagligen in nåt enstaka inlägg som WAP på Lunar, om det finns något att skriva om. Här blir det nog runt den 21-22 juli nästa gång, då jag klargör vad vi har gjort under pappas vecka.

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback