Första skoldagarna!

Hejsan Bloggen!

Ja, då har de två första skoldagarna varit.

I torsdags så var det bara i aulan, och sen klassträff med de nyblivna tvåorna, och vi treorna såklart.
Det var inte långa stunden vi satt där. De som skulle ha busskort fick det och så schemautdelning då.

Såhär ser mitt schema ut:

Måndag: 08:50-15:20 - Mästerbo
Tisdag: 09:50-13:55 - Svenska, religion och estetisk verksamhet
Onsdag: 11:55-14:45 - Religion och svenska
Torsdag: ca 05:30 - ca 15:30 - Praktik Ernst
Fredag: 08:50-15:20 - Mästerbo

Så ser originalschemat ut. Sen i perioder så kommer det att bli ändringar.

PS! Jag kommer att läsa klart halva kursen jag har kvar av Matte B. Får se om jag kanske kan komma in så det blir en timmes lektion i veckan, eller om jag arbetar hemma och sen stämmer av med min mattelärare lite då och då (också att jag mailar om jag behöver hjälp).

Känner ju att jag måste gå klart den kursen i och med att jag redan gjort ungefär halva. Gör jag inte det, så känns ju den arbetade tiden totalt förlorad.

Ja, sen har jag också 10 idrottslektioner att ta in. Jag har väl varit lite slarvig med att ha gått på idrottslektionerna den senare tiden i tvåan. Man måste ju vara på minst 75% av lektionerna för att läraren ska kunna sätta betyg. Så.. det ska jag också ta igen. Men med idrotten så behöver jag bara närvara (ja och vara med då) på 10 lektioner, all idrottsteori och prov har jag gjort. DS!

Vi kommer dock alltid vara i Karlfeldtgymnasiet (japp, så heter Domarhagsskolans gymnasie numera) alltid varje tisdag och onsdag. Vi kommer även alltid ha praktik på torsdagar.
Sen under tiden så kommer det bli lite ändringar med Mästerbo-dagarna. Vissa veckor kommer båda de bli praktikdagar, och vissa veckor kommer en av de dagarna bli praktikdag.

Sedan på fredagen var vi ute i Mästerbo.

Vi samlades ju först då hela klassen, för att snacka lite om hur schemat i Mästerbo kommer att se ut under året (översikt över vilka dagar vi kommer att ha praktikdagar), men även vad vi kommer att hålla på med. Vi ska exempelvis ha truckteori nästa vecka under båda mästerbodagarna.

Sen så delades vi in i två grupper. Ena gruppen som har valt inriktningen "Maskin" fick gå iväg till salen bredvid och ha lite teori. Den andra inriktningen "Transport", vilket jag är med i (vi är 5 st i inriktningen "Transport", runt 8 i den andra gruppen), fick stanna kvar en liten stund till och prata lite allmänt "strunt" som det brukar bli ibland (det är lätt hänt att halka bort från ämnet som läraren undervisar i, även för läraren själv). Men det är ju bara positivt :)

Vi gick sedan ut och flyttade på lastbilarna som har stått ute under sommaren (förutom två av skolans nyaste lastbilar som stått inne dådå). Lite batterihjälp behövdes också. Det gick en liten stund efter lunch, så blev vi klara med att flytta de lastbilar som gick att flytta (det två äldsta gick inte att starta, ens med hjälpbatteri, så de fick stå där).

Sen var det fritt fram och dra hem. Klockan var väl runt 13:00. Jag och en till i klassen ville göra lite data (vilket man ju fick om man ville). Kände mig redo att göra sluttestet. Gjorde först några repetitionsövningar för att värma upp lite. Sedan fick jag göra själva sluttestet.

Tror ni att jag klarade det? Denna gubbe får förklara det hela: :D
Jag fick 60 av 70 rätt, vilket jag klarade provet.. :D.

Var lite nervös när jag väl skulle klicka på "Rätta"-knappen. För säkerhetsskull så snabbkollade jag igenom alla 70 frågor en gång till, så man inte har gjort något slarvfel eller kände att man ville ändra något.
Både läraren och min klasskompis stod bakom och kollade under de senare hälften av frågorna.. :P.. Men tänkte inte så mycket på dem. De stod bakom mig och snacka med varandra. Jag hade annat att koncentrera på.

Så... Nu blir det uppkörningen antingen nästa vecka, eller veckan därpå (beroende på hur det blir med tid, kanske kan åka in extra till Mästerbo under tisdagen eller onsdagen?!). Ja, det visar sig. Jag håller er informerade i alla fall.

Får se om man kanske kan få göra lite extra körträning här hos pappa, som jag befinner mig just nu när jag skriver.
Jag fick ju köra från tågstationen i fredags till Ornäs (som jag alltid fått göra). Sen igår så fick jag köra till Maserhallen för att spela bowling, sen till resecentrumet för att pappa skulle lösa in biljetterna han bokade för i dag söndag.

Grejen är den att det är banarbete i dag söndag, vilket man får åka buss istället. Men syster blir lätt åksjuk av buss, så då kom mamma med förslaget att hämta oss, för att kunna äta på Max :D. Så om några timmar så ska vi till Max med mamma.

Mamma ska nog antagligen inte göra nå mer än att äta på Max, sen kör hon hem oss. Pappa får nog tro att mamma ska handla eller nåt, för annars så verkar det ju lite.. ja.. hehe..

Herregud vad mycket reklam det kom i fredags. Ungefär 150 kilo tror jag det var. Får runt 195:- för det. -.-. Vet, skitlite betalt. Men... man får ju motion. Och på en månad så blir det ju ändå en del pengar. Och så har man ju något att göra under fredag- och söndageftermiddagarna.

Jag har ju som kanske bekant även tidningsförsäljning. Det kommer jag nog fortsätta med, så länge det går. Har fått mindre och mindre kunder på det i och med att folk inte velat ha längre eller flyttat. Mest förlorande av kunder blev när jag fick sluta gå till några, då jag har gått på ett distrikt som inte varit mitt. Men från allra första början så var det mitt distrikt, sen så fick jag ett bättre distrikt vilket då mitt första distrikt av någon anledning inte blev mitt längre, men att jag ändå fortsatte sälja där i och med att jag hade börjat lära känna kunderna. Tror ni inte att jag blev lite irriterad när Aftonbladet helt plötsligt ringde och sa skarpt att jag måste sluta gå där "eftersom det inte är mitt".

Men.. ja.. tänker inte så mycket på det längre. Får nöja mig med de få kunderna jag har.
Blir nog i vår nångång som jag har tänkt sluta (efter påsk eller nåt).

Men jag ångrar ju självklart inte att jag började sälja. Har ju fått rätt mycket förmåner.
Jag har ju bland annat fått en mobiltelefon, en bärbar dator samt fick gå på Rockbjörnen i vintras (med hotell).
Så har man ju såklart tjänat några tiotals tusen.. ;)

Nej, nu har det nog blivit tillräckligt långt, eller vad säger ni?!

Ha det gött!
//Jocke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback