Tisdag!

Hejsan Bloggen! Ja, äntligen så fungerar det att komma in på denna sida och blogga. Det har nämligen inte fungerat under hela helgen, vilket är därför jag inte har bloggat nånting. Hoppas ni har överseende för det.. ^^

Idag så har man både kört hjullastare och lastbil. Under hela förmiddagen så satt jag, helt själv runtomkring också, i hjullastaren och fortsatte med en uppfart som några i klassen tidigare hade gjort. Det gick faktiskt bra. Tog lite tid innan jag kom igång, för först skulle jag få till att få upp dörren. Man måste alltså trycka in nyckeln, sen vrida om.. inte bara vrida om. Och sen slå på strömmen... vilket man fick leta lite efter.. :p...  Sen så var det ju fel skopa på (eller ja.. du vet en såndär med två armar (truck)). Så.. den ställde jag av, utan att veta hur jag gjorde.. :p.. Sen så försökte jag sätta på skopan som jag skulle använda. Fixa och krångla med det ett tag, sen så kom jag på hur man gjorde, och så började jag på att "arbeta".. hehe..

Sen under lunchen så åkte jag med två stycken i min klass som båda rätt nyligen har fått körkort varav den ene har haft det ungefär ett halvår snart och den andre typ två veckor eller nåt. Vi åkte bl.a till Koppardalen och sladdade runt.. :p.. De tyckte jag såg rädd (spänd) ut... hm.. undrar varför?! :p.. Kul var det ändå...

Sen på eftermiddagen då så körde jag lastbil tsm med en lärare. Jag körde: Avesta-Norberg-Salbohed-Avesta, med lite körning i Norberg också. Gick väldigt bra.. :D.. Inga kommentarer alls från läraren om saker man gör "fel". Eller jo.. :p.. en gång.. Jag hade spliten i "låg" läge. Alltså med låg menar jag att man kan använda växlarna 1, 2 och 3. Sen när man splittar så kan man ha den i 4:e, 5:e och 6:e också. Så.. om jag inte hade märkt att den hade varit i låg läge (var på 5:e ungefär) så.. hade nog motorn kärvat ihop.. hehe.. men.. det hade jag nog troligen märkt ändå.. vet inte hur den kunde ha varit på låg.. menmen.. gick ju supert!

Nu så är man helt själv hemma ett litet tag innan syrran kommer hem ifrån Cool Kids, ja.. det är typ en grupp mellan 13/14-17 år som spelar instrument tillsammans. Så.. jag ska götta mig till Andra Avenyn alldeles strax.

I morgon så blir det praktik. Upp kl 4:30, börja ca 5:30.. Alltid drygt att kliva upp såååå grytidigt.. menmen.. Om man nu ska börja arbeta som lastbilschaufför så lär man väl vara van vid att arbeta i alla tider. Eller ja.. sååå mycket arbetar väl inte jag under den tiden. Hjälper visserligen till med att spänna och spänna av lass, öppna och stänga "väggarna" på flaket osv.. Men det blir för det mesta att sitta.. och även ibland snacka lite med chauffören.

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback