Tisdag 29 april!

Hej bloggen!
Ja, som ni kanske har märkt på den senaste tiden så har jag inte bloggat så jätteofta. Det beror nog på flera saker: Antingen har jag inte tid, ork eller lust.. eller så har det knappt hänt nåt speciellt, så orkar man inte skriva nåt. Men istället, om det är så att det inte har hänt nåt, så kan jag eventuellt slänga in ett YouTube-klipp.. :)

Vad har hänt i dag då tro för min del? Jo, jag har kört lastbil i princip hela dagen. På morgonen så hade vi genomgång över vilka saker vi har kvar att göra (restprov).. jag har ett restprov, som de andra hade förra måndagen. Det ska jag göra på tisdag.. så att det blir gjort och så att man inte har nånting kvar att göra.
Efter det så skickades vi ut på olika grejer. En till hjullastaren, en till trucken, en för biluppkörning, jag och en till för att att köra lastbil och resten vid datorn eller plugga på restprov eller vad de nu gjorde.
Jag körde då lastbil på förmiddagen. Jag och en lärare. Körde mot Hedemora, och så Garpenberg - Fors och Mästerbo.
Så vart det lunch. Skolans spaghetti med köttfärsås. Rätt gott faktiskt. Ja, så fick man reda på om kömpisen klara sig, vilket han gjorde. Han körde upp förra veckan, men då gick det sig inte. Han fick en såndär svår fickparkering, så att man knappt kom emellan, berättade han.
Den här gången gick det väl. Grattis Sebbe! ;) (inte för att jag tror att han läser min blogg då.. men.. aja..) :P.

Ja.. Sen på eftermiddagen så var det bestämt på morgonen att jag skulle köra truck eftersom jag bara har "truckat" 10 minuter (första gången då alla fick prova). Men så blev det inte. Jag fick lov att åka ut med Sebbe och en lärare med lastbil. Nu en annan lärare då.. men med samma bil.. :P..
Men det är kul att köra lastbil. Roligare än truck, så.. för mig gjorde det iaf inget.. hehe

Känner i alla fall att jag börjar få pli på lastbilskörningen.. ja.. bilkörningen med för den delen också. Läraren som jag åkte med på morgonen hade inget som helst att "klaga" över.. eller jo.. en gång slirade jag på kopplingen lite (alltså hade kopplingen nere under en sväng i en korsning) men bortsett från det så.. :)
Och ingenting på eftermiddagen heller.. :)

Under dagens lopp så har våran mentor haft en liten pratstund över hur det ligger till med kurser osv individuellt. Det ser helt ok för mig, förutom att jag kanske har varit borta lite för mycket ifrån svenskan. Jag sa ju det också att tidigare under våren så hade vi två svensklektioner under samma dag varje torsdag, vilket gör ju mycket om man är borta en torsdag. Men jag vet.. har varit borta litegrann nu och då under hela våren.. ja senvintern med. Men nu så.. ska jag inte vara borta nå mycket alls fram till sommaren.. :)

Nej.. Nu ska jag strax gå och lägga mig. Ja, ska ju upp strax efter 4 imorgon bitti för praktik. Hade också tänkt komma lite tidigare än vad jag har gjort (runt 5:20), för de flesta chaufförer åker vid 5 och jag vill åka med samma som jag gjorde förra veckan.. dels för att han kör 8h 5 dagar/v (de andra flesta kör 10h 4 dagar/v vilket blir rätt drygt.. tänk dig själv att börja 5:30 och hemma 16?!). Ska iallafall försöka få vara med honom. Berättade det för läraren också när han frågade hur det går på praktiken. Det är ju också om att få chauffören att få ett förtroende till mig, så att man eventuellt i framtiden kan få övningsköra lite.. ;);););););););)

Nä.. Nu har jag skrivit tillräckligt långt tycker jag.
Det är förresten lite torrt med kommentarer.
Skärp er!!!!

------Jocke------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback