Tisdag 15 april!

Hejsan Bloggen! Jahapp.. Tisdag i dag dådå.

På förmiddagen i dag så körde man hjullastare. Byggde en uppfart (en höjning med grus.. och så platt ovanpå). Det gick rätt hyfsat. Läraren blev kanske inte riktigt helnöjd med resultatet, eftersom den lutade uppåt hela tiden.. menmen.. jag tyckte den blev ok. Men om jag hade fått köra ca 5 min till, innan det blev lunch, så hade det kanske blivit bättre resultat.. för jag hade ju precis hunnit att fylla upp tillräckligt med grus.. hehe

Sedan under lunchen så drog jag hemåt.. ja.. jag åt såklart mat först i fikarummet på fordon.. sen så drog jag hemåt och var hemma en liten stund.. orkade inte sitta och vänta 40-50 min på fordon.

Sen på eftermiddagen så var jag ute och körde med en lärare och en klasskamrat. Vi tränade lite på stadskörning.. både i Avesta.. och i Fagersta (!). Vet ju inte alls hur vägarna går i Fagersta, bland alla husen. Fast det funkar ändå, eftersom läraren i god tid säger åt vilket håll man ska svänga. Stadskörningen gick suveränt! ;).. Det enda som han sa att jag behövde tänka på var att få lite mera flyt i körningen.. kolla åt båda hållen så långt före som möjligt innan korsningen. Felet jag gör är att kanske bromsa in lite för mycket innan man svänger åt det håll som man ska. Så.. det är väl det jag behöver tänka på. Det ingår ju också lite i "eco-drive" också.. Det drar ju mer diesel om man stannar helt, och sen drar iväg än om man rullar litegrann. Så.. det ska jag väl förbättra lite.

Hörde av en kompis här i förrgår tror jag, som berättade att klockan och det som finns på höger sida låg längst ner på sidan. Kommentera gärna detta inlägget om det fortfarande är det.. men för mig så är det där det ska vara.

Det har ju varit lite nyheter om hur det blir med blogg.se.. men just nu så finns detta meddelande att klicka fram sig till när man ska skriva ett inlägg:

"Vi fortsätter arbeta med att flytta över bloggarna till den nya plattformen, som kommer vara mer stabil än den nuvarande och som dessutom kommer att byggas ut med nya funktioner.

För närvarande koncentrerar vi oss på att föra över de bloggar som innehåller flest bilder och inlägg för att säkerställa att det nya systemet fungerar felfritt när vi börjar överföringen av resterande bloggar. Vår förhoppning är att den totala migreringen av bloggarna kommer att vara klar i slutet av april.

Våra användare och besökare kommer inte att påverkas av den avtalskonflikt som diskuterats här på blogg.se och i andra medier. Konflikten gäller vår önskan att förlänga användandet av den gamla tekniska plattformen med ytterligare en månad. Vi har erbjudit ett förslag till uppgörelse som Desktop Headlines AS tyvärr inte har godtagit.

Vi kommer att kontinuerligt posta uppdateringar kring flytten här på info.blogg.se. Om ni har ytterligare frågor tveka inte att maila oss på kundservice@ blogg.se.

Tack för alla positiva kommentarer, det betyder mycket för oss!

/Blogg Esse-teamet

Roland Karlsson"

Det verkar ju iallafall lugnande.. att vi inte kommer att påverkas. Men lite spännande med nytt utseende.. ;)

Imorgon så blir det praktik som gäller. Upp 4:30, för att börja ca 5:40. Sen sluta runt 15. Ja.. Chaufförerna som jag åker med går 10-timmarsschema.. ibland mer. Lite långa dagar.. menmen.. Det är roligt ändå.. hehe

Ha det gött!
//Jocke

Kommentarer
Postat av: lisa

Ja det tar rätt lång tid när manvill få med allt, men ibland brukar jag konstigt nog ta och radera en del när jag är färdig:S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback