Varmt och åter varmt!

Hejsan Bloggen! Nog är det hetta ute. De rapporterar om att det ska bli över 30 grader idag, att värmen har nu idag nått sin kulmen. Visst, man ska ju inte klaga. Det gör jag inte heller. Det är ju faktiskt så med de flesta, att de inte alls är nöjda med vädret. Är det vinter och kallt, så klagar man på det. Är det sommar och värme, så är de det som är felet. Själv så vet jag inte riktigt om jag klagar så enormt. Jag accepterar väl vädret som det är. Det är ju inte direkt nåt man kan ändra på. Visst, man kan väl flytta uppåt i landet, om man vill ha det kallare. Men vem orkar göra det bara för värmens skull? Det är ju mer ansträngande än att sitta inne och vänta till kvällen då det förhoppningsvis blir kallare.

Idag vet jag inte vad som sker. Det kan bli lite vad som helst, hehe.. Mamma jobbar iallafall kväll, så jag och syrran blir ensamma här hemma ikväll, och det ser man ju både som positivt och negativt. Det positiva är att vi är ensamma, att vi egentligen får lite mer frihet. Det negativa är ju att mamma behöver jobba. Jag tror nog att både hon och vi längtar efter den riktiga semestern (semestern är ju inte densamma om inte föräldern har det). Imorgon så ska jag och syrran till pappa, och på tisdag blir det Riga-kryssning. Om 9 dagar 9 timmar så är vi hos mormor och morfar. Förhoppningsvis så ska jag hitta ett bibliotek hos mormor och morfar som är öppet, och vara online där. Visst, jag klarar mig nog perfekt utan internet, och speciellt där uppe eftersom de inte alls har nåt internet där (förutom i somras då, men sen så slutade det funka). Det finns ju såklart bredband och sånt där som det är här, men jag tror inte att mormor vill kosta på sig det för hon tycker nog det är onödigt att ha det eftersom hon inte hade tänkt att sitta så väldigt mycket. Så jag får nog vara glad ifall jag finner ett bibliotek där jag kan sitta några minuter och kolla mailen och sånt.

I gårdagens blogg så slutade det lite spännande. Har Jag fått en plats på fordonsprogrammet eller inte? Ja, svaret ser du allra längst ner.

//Jocke

Svaret är: JAPP, det fanns en ledig plats även till mig..:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Jag är senil

Din emailadress, så att jag kan spamma lite:

Din hemsida så jag kan hembesöka dig:

Skriv din jättegenomtänkta kommentar:

Trackback